Dit is de door ons gemaakte probleemdefinitie (week 46)
Probleem definitie :
Tijdens het uitvoeren van het rollenspel is er een heel duidelijk probleem naar voren gekomen. De mensen van Twing, kunnen niet goed onderbouwen hoeveel uur ze aan het project hebben besteed. Dit is een probleem als de klant vraagt aan te tonen dat er daadwerkelijk zoveel tijd in heeft gezeten. Twing kan dit dan niet. Ze kunnen dit slechts ongeveer. Dus bestaat de kans dat de klant teveel betaald. Twing rekent €75,- per uur. Een paar uur meer of minder is dus niet niks. Als de klant gaat wantrouwen, zouden ze klanten kunnen verliezen. Dit heeft natuurlijk nadelige effecten voor het bedrijf.
Daarom is het niet alleen voor de klant, maar ook voor Twing belangrijk dat ze weten hoeveel tijd ze aan een project hebben besteed. Om de prijs nog beter toe te kunnen lichten moet er per onderdeel worden aangegeven hoeveel tijd ze hebben besteed. Zo kunnen de medewerkers van Twing de prijs beter onderbouwen. Zo kunnen een hoop problemen voorkomen worden.
Ook kan zo’n systeem helpen bij het inplannen van volgende projecten. Bij het plannen van nieuwe projecten kan men dan zien hoelang men aan hetzelfde onderdeel had besteed in een eerder project. Zo wordt het makkelijker om een offerte te maken, die ook nog betrouwbaar is. Nu weet de klant vooraf meer wat voor prijs hij kan verwachten.
De klant kan makkelijker commentaar geven, want nu kan hij het zelf ook onderbouwen en bijvoorbeeld vragen of hij wel daadwerkelijk zo lang over zo’n onderdeel gedaan heeft en waarom hij zolang over dat onderdeel gedaan heeft. Beide partijen hebben dus baat bij dit programma.
Sense
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten